Keräykset ja lahjoitukset

Hyvä Joulumieli -keräys

Hyvä Joulumieli -keräys on Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja Suomen Punaisen Ristin yhdessä Ylen kanssa toteuttama keräys kotimaan vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi. Keräyksellä hankitaan vähävaraisille lapsiperheille ruokalahjakortteja, joilla he voivat ostaa ruokaa joulupöytään.

Lahjakortit annetaan lapsiperheille, joissa on työttömyyden, lomautusten, sairauksien, matalan tulotason tai muun kriisin vuoksi taloudellisia vaikeuksia. Korttia ei voi anoa eikä hakea, vaan se on lahja perheelle. MLL:n ja SPR:n paikallisyhdistykset ja -osastot tekevät yhteistyötä paikallisen sosiaalitoimen, diakoniatyön ja neuvoloiden kanssa perheiden löytämiseksi.

Keräyksen järjestävät Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Suomen Punainen Risti yhdessä Ylen kanssa. Hyvä Joulumieli -lahjakortit jaetaan Suomessa asuville lapsiperheille, joilla on vaikea tilanne esimerkiksi työttömyyden, sairauden tai muun kriisitilanteen vuoksi. Vuosien varrella keräyksellä on tuettu jo lähes 288 500  perhettä. Lisäksi keräyksen myötä lapsiperheköyhyys on nostettu puheenaiheeksi julkiseen keskusteluun ja päättäjien tietoisuuteen.

Lapset ensin-keräys

Lapset ensin -keräyksessä MLL:n paikallisyhdistykset ja piirit keräävät varoja työlleen lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyväksi. Lapset ensin -keräys toteutetaan valtakunnallisesti joka vuosi huhti–toukokuussa. Kampanjalla muistutetaan, että jokaisella lapsella on oikeus leikkiin, iloon ja turvaan ja, että MLL tukee vanhemmuutta paikallisesti lähellä perheitä.

Lahjoitukset

Osallistu keräykseen!

Koronavirusepidemia on sysännyt tutun elämämme täydelliseen muutokseen.

Monen perheen elämään epidemia on jo jättänyt kipeän jäljen. MLL:n auttavissa puhelin- ja verkkopalveluissa kuulemme lasten, nuorten ja aikuisten viestejä uudesta arjesta. Perheillä on pulaa ruuasta ja huoli siitä, miten rahat riittävät. Kodeissa tunnelma tiivistyy, jos huolia on paljon ja ratkaisuja vähän. Koronakriisin vaikutukset tulevat näkymään pitkään.

Yhdessä voimme auttaa.  Autetaan yhdessä -keräyksen tuotoilla pystymme vahvistamaan tukeamme lapsiperheille. Jaamme muun muassa ruoka-apua sekä tuemme lapsia, nuoria ja perheitä esimerkiksi auttavien puhelimiemme ja verkkopalveluidemme kautta.

MLL:lla on 100 vuoden kokemus auttamisesta ja verkosto kaikkialla Suomessa. Auttavissa puhelimissamme on kuunneltu ja autettu vuosikymmenten ajan. Vapaaehtoisiamme on 29 000 ympäri Suomen valmiina auttamaan. Tule mukaan tekemään kanssamme hyvää. Tästäkin selvitään.