Järjestämme tapahtumia hollolalaisille mm. kirppiksiä, lastentapahtumia, teatteri-esityksiä, retkiä, diskoilua, lastenhoitolauantaita, satuhetkiä kirjastolla!

Tule mukaan vapaaehtoiseksi! Voit tulla esim. tapahtumiin, Lapset ensin-keräykseen, kylän mummiksi tai vaariksi, perhekahvilaan vetäjäksi, perhekummiksi, toimintaa on kaikenlaista.

Tule  ja ota ystäväsi, naapurisi, lapsesi tai lapsenlapsesi myös mukaan!

Mukaan vapaaehtoiseksi?!

Jos olet kiinnostunut vapaaehtoistyöstä lasten ja nuorten hyväksi, otathan meihin rohkeasti yhteyttä.

Kätevimmin voit ilmoittautua paikallisyhdistyksen nettisivujen tai fb:n kautta. Tapahtumien suunnitteluvaiheessa voimme ottaa sinuun yhteyttä ja kysellä halukkuuttasi osallistua järjestelyihin. Tämä ei tietenkään sido tai velvoita sinua mihinkään, kaikki apu on tervetullutta!

Tutustu MLL:n valtakunnallisiin sivuihin: https://www.mll.fi/tue-tyotamme/tule-vapaaehtoiseksi/

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Perhekummitoiminta

"Perhekummeja tarvitaan siksi, että ihmiset uupuu yksin lasten kanssa. Tilanteet on joskus sellaisia, että niistä ei tarvitse selviytyä yksin, eikä edes välttämättä kaksin."  MLL:n  Uudenmaan piirin video kertoo perhekummien tuomasta tuesta.

Perhekummitoiminta on ennaltavahvistavaa vapaaehtoisten toteuttamaa toimintaa lapsiperheille.

Perhekummi voi auttaa perheitä, joissa:

• odotetaan vauvaa tai joissa on 0-10-v. lapsia
  • elämänmuutos on yllättänyt perheen
  • arki tuo mukanaan haasteita arkeen ja vanhemmuuteen esim. toisen vanhemman matkatyö
  • vanhemmat kokevat itsensa yksinäisiksi tai väsyneiksi
  • ei ole riittävää tukiverkostoa

Mitä perhekummi tekee?
Perhekummi osallistuu perheen arkeen perheen kotona tai esimerkiksi leikkipuistossa. Perhekummi ei ole lasten- eikä kodinhoitaja. Kummi tapaa perhettä yleisimmin joka toinen viikko ja tapaamiset kestävät yleensä 2-3 tuntia.

Hae perhekummia:

Jos kaipaat perhekummia perheellesi, täytä lomake Yhdessä eteenpäin -sivuilla. Me otamme sinuun yhteyttä ja sovimme tapaamisen kanssasi.

Tai ota yhteyttä alueen koordinaattoriin:

Päijät-Häme
Sanna Kaukonen